آیا حیوانات هم از سـ کس لذت میبرند؟

این مطلب علمی می باشد و برای قرار نگرفتن در سایت های مستهجن بین برخی از کلمات فاصله قرار داده شده است.


مارک بکوف زیست شناس در این باره میگوید:”راجع به پشه ها چیزی نمیدونم ولی حیوانات پستاندار از سـکـ-س لذت میبرند!”

احتمالا لذت بردن از سـکــ.س در میان انسان ها و حیوانات شبیه به هم است چون این احساس در قسمت های  خیلی ابتدایی مغز تجربه میشود.

حیوانات نه تنها از سـ.کـس لذت میبرند بلکه آنها هم دوست دارند هنگام آمیزش به ارگـ اسـ.م برسند. مقایسه احساسات حیوانات با انسان  سخت است ولی دانشمندان  با نگاه کردن به حالات چهره و حرکات بدن و شل شدگی عضلات به این نتیجه رسیده اند که حیوانات هم مثل انسان به نقطه اوج لذت جنـسـ .ـی میرسند.

پس با این حال چرا بسیاری از حیوانات مثلا گرگ ها در اغلب اوقات سال سـ.ـکـس ندارند؟ دلیل این مسئله این نیست که آنها علاقه ای به سـکـ-س ندارند بلکه علتش ویژگی های خاص این حیوانات است.در حیات وحش ســ. کـس باعث آسیب پذیری حیوانات میشود.مثلا گرگ نر هنگام سـکـ_ـس تقریبا به مدت نیم ساعت به گرگ ماده قفل میشود! از این گذشته ,اگر گرگ ها در مدت تابستان با هم ســکـ-س داشته باشند ,توله های کوچک و ظریفشان در سرمای  زمستان به دنیا می آیند و این یعنی یک اشتباه بزرگ  در برنامه ریزی خانواده گرگ !

منبع عکس:PH::  
http://www.animalpicturesarchive.com/view.php?tid=3&did=972

البته به نظر میرسد که این فقط انسان ها نیستند که خارج از فصول تولید مثل و در تمام سال سـکـ .ـس دارند. شامپانزه های بونوبو و احتمالا دلفین ها هم از    ســکـ_ـس به عنوان یک وسیله تفریح و سرگرمی در تمام سال استفاده میکنند.

با این حال ما هیچ وقت نمیتوانیم کاملا از احساسات سایر موجودات زنده آگاه شویم چون مثلا نمیتوانیم از یک گربه نر سوال کینم که   سـکــ-ـس دیشب اش چگونه بوده! در خیلی از موارد حتی درک احساسات  انسانها هم مشکل است .

کنت بریج , زیست روان شناس  دانشگاه میشیگان , فعالیت مغزی و حالات چهره حیوانات را با کودکان  انسان مقایسه کرده است. وقتی یک خوراکی خوشمزه به حیوانات و انسان ها داده میشود هر دو حرکات مشابهی مانند مکیدن از خود نشان میدهند. واکنش های مغزی هر دو نیز همانند و مشابه یکدیگر است.با توجه به حرکات چهره کودکان , اگر ما قبول کنیم که وقتی کودکان یک خوراکی شیرین را مزه میکنند از آن لذت میبرند , باید بپذیریم که مثلا در موش ها هم این احساس لذت از چشیدن شیرینی وجود دارد.

bonobo

شامپانزه های بونوبو

چشیدن یک خوراکی شیرین و یا داشتن  سـ.ـکـ-ـس  -  مانند مواد مخدر یا برنده شدن جایزه در بانک یا هر نوع تجربه خوشایند دیگر -  باعث تحریک مدار مشابهی در مغز میشوند. این مدار مغزی که میتوان آن را مدار لذت نامید , هم در انسان ها و هم در سایر حیوانات وجود دارد.

بنا بر آزمایشات انجام شده ,حتی میتوان گفت که علاوه بر مدار مغزی مشابه ,حیوانات و انسان ها احساسات مشابهی هنگام لذت بردن دارند.

تقاوت اصلی مغز ما با مغز حیوانات مربوط به قسمت کورتکس فرونتال یا همان لوب پیشانی مغز است در حالی که پردازش احساسات مربوط به لذت در قسمت پایینی مغز که شامل تالاموس ,هیپوتالاموس ,هیپوکامپ , مخچه و ساقه مغز است اتفاق میافتد.البته تفاوتی که انسان با سایر حیوانات دارد این است که امکان دارد کورتکس مغز احساساتی را که توسط قسمت های پایینی مغز تولید میشود را  تفسیر کند یا آنها را با معانی و مفهوم های دیگری مرتبط کند.به همین دلیل امکان دارد کیفیت ِ  تجربه انسان از سـ.کـس با سایر حیوانات متفاوت باشد , نه بیشتر یا کمتر بودن احساس لذت از ســ  کـس.

به هر حال دلایل بسیار خوبِ تکاملی وجود دارد که نشان دهد حیوانات هم ارگـ اسـ-م دارند و از سـکـ. س لذت میبرند. پس فعلا میتوان فرض کرد که حیوانات هم مثل ما دوستدار سـ کـ-س هستند , مگر اینکه خلافش ثابت شود!