مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی میگو بخورند

یک متخصص قلب و عروق گفت: میگو سرشار از ویتامین B12 است و به کاهش خونی «هموسیستئین» که یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است، کمک می کند.

دکتر مینا کاویانی ، افزود: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در میگو به دلیل برخورداری از خاصیت ضدالتهابی در پیشگیری از تشکیل لخته خون، آریتمی‌های قلبی (بی نظمی ضربان قلب) و کاستن از فشارخون بالا و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار موثر هستند.

وی گفت: میگو یک منبع غنی از سلنیوم است و تحقیقات نشان می‌دهد که با افزایش دریافت منابع غذایی حاوی سلنیوم، احتمال بروز سرطان کاهش می‌یابد.

یک متخصص قلب و عروق افزود: اغلب افراد درباره نوع و مقدار چربی میگو دچار سردرگمی می‌شوند این در حالیست که چربی میگو کم، اما مقدار کلسترول آن زیاد است. به همین دلیل بعضی افراد به ویژه بیمارانی که کلسترول خون آنان بالاست، ممکن است از خوردن میگو پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه ماهی و میگو جزو مواد غذایی حساسیت‌زا هستند، توصیه کرد: افرادی که سابقه و استعداد ابتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی دارند باید طبق نظر پزشک و متخصص تغذیه، این مواد غذایی را مصرف کنند. آنان همچنین برای آگاهی بیشترازعلایم و نشانه‌های آلرژی غذایی لازم است با متخصصان مشورت کنند.

دکتر کاویانی در پایان گفت: میگو دارای موادی به نام «پورین» است که می توانند در بدن به اسید اوریک تبدیل شود. تجمع بیش از حد پورین‌ها و اسید اوریک در بدن موجب تشدید عوارض بیماری‌هایی مانند نقرس و سنگ کلیه می شود.