دیابتی‌ها آلوئه‌ورا بخورند

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: گیاه آلوئه‌ورا (صبر زرد) تا 70 درصد قند خون را کاهش می‌دهد و از این رو، گیاهی موثر در درمان بیماری دیابت است.

دکتر شکور امیدی به ایرنا گفت: این گیاه نه‌تنها نقش کنترل‌کننده در درمان بیماری دیابت دارد، بلکه دارای نقش پیشگیری‌کننده است و افرادی که شیرینی زیاد مصرف می‌کنند، قبل از ورود به مرحله دیابت قطعی، با استفاده از این گیاه می‌توانند از بروز بیماری جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: گیاه آلوئه‌ورا علاوه برآنکه در کاهش قند خون موثر است، به دلیل دارا بودن ویتامین و کلاژن، بهترین نرم‌کننده پوست پا در بیماران دیابتی نیز به شمار می‌رود.

امیدی، برطرف کردن یبوست و رفع مشکلات گوارشی را یکی دیگر از خواص درمانی گیاه آلوئه‌ورا برای بیماران دیابتی بیان کرد و افزود: این گیاه همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: گیاه آلوئه‌ورا می‌تواند به شکل‌های گوناگون عرقیات،‌ عصاره، شکل خشک‌شده گیاه و حتی به شکل دارو بصورت پماد، قرص و شربت عرضه شود.

امیدی افزود: خاستگاه گیاه آلوئه‌ورا، کشور ایران و منطقه بوشهر است که خواص درمانی‌اش، این گیاه را به عنوان یک گیاه استراتژیک در جهان مطرح ساخته است بطوری که این گیاه، ماده اصلی غذایی فضانوردان را تشکیل می‌دهد.