خطر سولاریوم را جدی بگیرید

نکات مهمی در مورد سولاریوم  

متاسفانه هیچگونه نظارتی بر تبلیغهای نادرست سولاریوم وجود ندارد و بسیاری از جوانان و حتی میانسالان با تصور اینکه این دستگاه بی خطر است اقدام به برنزه کردن بدن خود در زیر این دستگاه می‌کنند. این دستگاه با تاباندن اشعه ماوراء بنفش نوع A باعث تحریک سلولهای رنگدانه‌ای سطح پوست می‌شود. نتیجه این تحریک تیره شدن پوست می‌باشد. در واقع این تیرگی واکنشی دفاعی برای جلوگیری از نفوذ این اشعه به سلولهای زاینده پوستی است.  

 

متاسفانه امروزه در بین جوانان نه تنها مفهوم زیبایی که مظاهر زیبایی هم تغییر کرده است. این زیبایی‌های تقلبی در بسیاری از موارد، خطرات بیشماری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

برنزه کردن پوست چند سالی است که در میان جوانان و حتی میانسالان طرفداران زیادی پیدا کرده است. این افراد برای رسیدن به هدف خود نه تنها از آفتاب گرفتن طولانی بلکه از دستگاه‌های برنزه‌ کننده موسوم به «سولارویوم» نیز استفاده می‌کنند. دستگاه سولاریوم با تولید اشعه ماوراء بنفش نقشی درمانی در بعضی بیماریهای خاص دارد اما در افراد طبیعی که مشکلی در پوست خود ندارند می‌تواند خطراتی از جمله ایجاد سرطان پوست نماید.

متاسفانه هرروز شاهد شکل گیری مراکز غیراستاندارد و غیرمجاز هستیم که تنها به ‌دلیل کسب درآمد بیشتر و بدون توجه به عوارض، خدماتی را به علاقه‌مندان ناآگاه ارائه می‌کنند. محققان بزرگ دنیا هرگونه استفاده غیرطبی از سولاریوم را غیرمجاز می‌دانند

اشعه ماوراء بنفش برای بهبود بیماریهایی از جمله پسوریازیس، اگزما، وتیلیگو، برخی از سرطانهای پوست و لنفوم کاربرد علمی دارد. در این نوع درمان پوست بطور ثانویه برنزه می‌شود. اما پزشکان برای درمان همین بیماریها هم تمام جوانب امر را می‌سنجند تا عارضه وخیمی‌تری پس از درمان آن بیماری اتفاق نیفتد.

به این ترتیب می‌توان دریافت که تغییر رنگ پوست در یک فرد سالم تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد. دقت داشته باشید که اشعه سولاریوم از آفتاب بسیار خطرناکتر است و هرگز تن به انجام اینکار ندهید. بسیاری از دختران جوان سوال می‌کنند که اگر سولاریوم بد است، چرا کشورهای غربی از آن استفاده می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال مثال ساده‌ای می‌زنم. در آن کشورها اسلحه هم مجاز است، آیا کسی مجاز است که خودش را بکشد؟!

توصیه می‌کنم که با هر فناوری باید برخورد علمی کرد. برخی از دستگاه‌ها تنها مصرف درمانی دارند و برای کارهای دیگر مناسب نیستند. دستگاه سولاریوم ریسک ابتلا به سرطان‌های پوست را بالا می‌برد.

تب برنزه کردن پوست مسئله اجتماعی بزرگی است. به نظر برخی از متخصصان پوست، برای برطرف کردن این مسئله اجتماعی در بعضی موارد نیاز به مداخلات روان‌شناسی و فرهنگ‌سازی‌ دارد. تابش هر نوع اشعه پرانرژی به پوست خطرناک است.

نظرات 5 + ارسال نظر
Reyshop چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:08 ب.ظ http://www.reyshop.ir

سلام
بـزرگتـریـــن و جــامـع تـریــن فـروشــگاه ایـنتــرنتــی ایــران
بـا بـیش از 1000 عنـوان از محصـولات بـرتـر و مختـلف
 همراه با گارانتی تعویض و ارائه بهترین کیفیت
از فروشگاه اینترنتی ما دیدن فرمائید

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com

رئوف شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:19 ق.ظ

سلام خسته نباشید مطالبتون خوندنی و جذاب بود من لذت بردم من دانشجوی زیست دانشگاه ازاد مشهد هستم که محصل میباشم خیلی دوست دارم با شما همکاری کنم امکانش هست؟

رضا گلاب چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ق.ظ http://rezagolab.blogfa.com

سلام دوست من
وبلاگتو دیدم.
خسته نباشی.اگه مایل به تبادل لینک هستی
من 4 تا وبلاگ دارم.
با این نامها منو لینک کن و بعدش بهم خبر بده
تا در هر 4 تا وبلاگم لینک کنم شما رو.

http://webdesignhtml.blogfa.com/
CSS & HTML آموزش کامل

.................
http://cssdesign.blogfa.com/
free template

..................
http://rezagolab.blogfa.com/
طراحی سایت و برنامه نویسی وب

...................
http://rezagcar.blogfa.com/
مشخصات فنی خودرو

....................
منتظر خبر شما هستم
یا علی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ

مرسی خیلی جالب بود

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد