معرفی سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران

 

Image hosting by TinyPic

معرفی سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران شبکه ای از خبرنگاران آشنا با علوم مرتبط به ژنتیک و بیوتکنولوژی می باشد که به صورت Online و بدون داشتن فضای فیزیکی به عنوان دفتر سرویس خبری، به تهیه خبر و درج آن بر روی پایگاه اینترنتی می پردازند.
این سرویس خبری با هدف ترویج دانش در حوزه علوم زیستی خصوصاً ژنتیک و زیست¬فناوری فعالیت می¬کند.

تاریخچه
سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران در آذر ماه 1381 راه اندازی شد. این سرویس خبری در ابتدا به صورت آزمایشی با ترجمه اخبار علمی و تهیه گزارش از فعالیت های علمی داخل و خارج کشور، کار خود را آغاز کرد و از اولین وبلاگ های علمی فارسی به شمار می رود.
به تدریج با شناسایی نویسندگان جوان وبلاگ های علمی مرتبط در داخل و خارج کشور و دعوت از آنها برای همکاری و همچنین دعوت عمومی از اعضای انجمن های ژنتیک ایران  و بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی و سایر علاقمندان به فعالیت در این سرویس خبری، هیات تحریریه آن شکل گرفت.
از آبان ماه سال 1382 سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران فعالیت های خبری خود را گسترش داده و با پشتیبانی انجمن ژنتیک ایران و دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری، به صورت یک سرویس خبری حرفه¬ای به امر اطلاع رسانی در زمینة علم ژنتیک و بیوتکنولوژی مشغول می باشد. در این رابطه نباید حمایت های هیات مدیره های مختلف انجمن ژنتیک ایران، خصوصاٌ آقایان دکتر محمد علی ملبوبی، دکتر نیاز علی سپهوند و دکتر سیروس زینلی را نادیده گرفت.
این سرویس خبری در قالب یک و بلاگ علمی در آدرس http://genetics.persianblog.com  فعالیت می¬نماید.

Image hosting by TinyPic


تاکنون بیش از 60 هزار سطر خبر مرتبط با ژنتیک و زیست¬فناوری در این سایت خبری درج شده است.

 
تشکیلات
این سرویس خبری زیر نظر انجمن ژنتیک ایران فعالیت نموده و دارای یک مدیر و سردبیر بوده که بر فعالیت های هیأت تحریریه و عوامل فنی نظارت می کند. مسئولیت مدیریت سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران بر عهده آقای کسری اصفهانی می¬باشد. نامبرده علاوه بر سوابق علمی و اجرایی متعدد در زمینه ژنتیک و بیوتکنولوژی از قبیل عضویت در هیأت مدیره انجمن ژنتیک ایران و انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی و  ... دارای تجارب روزنامه¬نگاری بوده و دورة روزنامه¬نگاری مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را گذرانده است.
از طرف انجمن نیز آقای دکتر سپهوند به عنوان ناظر علمی با سرویس خبری همکاری می¬نمایند.
هیات تحریریه نیز مشتمل بر فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بوده که به تهیه خبر برای سرویس خبری اقدام می کنند.

هیأت تحریریه
هیأت تحریریه سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران مشتمل بر فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد که به صورت حرفه ای یا افتخاری فعالیت می نمایند.
گروهی از علاقمندان نیز که با روش خبرنویسی تحت وب آشنا نمی¬باشند و یا به صورت موردی خبر تهیه می¬کنند، با ارسال اخبار خود به آدرس پست الکترونیکی info@genetics.ir به طور غیر مستقیم به تهیه خبر برای سرویس خبری اقدام می کنند.
تا کنون بیش از 50 نفر به عنوان خبرنگار با این سرویس خبری همکاری نموده اند که اکثر آنها در داخل کشور و گروهی نیز با توجه به ماهیت غیرفیزیکی سرویس خبری، در خارج کشور مستقر می¬باشند.
تحصیلات اعضای تحریریه با توجه به ماهیت تخصصی سرویس خبری در سطح بالایی بوده و بار علمی اخبار تهیه شده قابل اعتنا می باشد.


فرآیند
هیأت تحریریه به تهیه و ارسال اخبار خود از طریق سایت اقدام نموده و پس از آن ویرایش اخبار صورت می¬گیرد. پس از ویرایش و نهایتاً بازبینی نهایی، سردبیر اقدام به ارسال اخبار بر روی سایت می¬نماید. تمامی این مراحل به صورت Online و از طریق اینترنت صورت می گیرد و حتی ممکن است خبرنگاران، ویراستاران و سردبیر ماه ها همدیگر را نبینند. گروه فنی نیز شرایط را برای این نحوه خبررسانی مهیا کرده و در صورت نقص در سیستم و یا نیاز به ارتقا و بهبود فرآیند خبررسانی و اضافه کردن امکانات جدید فعالیت می نمایند.

برنامه های آینده
سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران با ایجاد سایت جدیدی در آدرس http://www.genetics.ir، اطلاع¬رسانی را با روشی مناسب¬تر و حرفه¬ای انجام خواهد داد و امکانات جدیدی برای بازدیدکنندگان از این سایت از جمله اشتراک نسخه الکترونیک اخبار در نظر گرفته شده است.
همچنین تشکیل بخش تبلیغات و بازاریابی برای درآمدزایی این سرویس خبری از چندی قبل آغاز شده است.
تهیه نسخه چاپی حاوی اخبار انتخابی از برنامه های این سرویس خبری می¬باشد که هم اکنون به صورت یک صفحه اختصاصی در ماهنامه پیام انجمن ژنتیک ایران چاپ می¬شود.

مخاطبان

به غیر از متخصصان و علاقمندان ژنتیک و بیوتکنولوژی داخل کشور، بازدیدکنندگان فارسی زبان از کشورهای امارات متحده عربی (16 درصد)، آلمان (15 درصد)، فرانسه (12 درصد)، جمهوری چک (9 درصد)، اتریش (9 درصد)، ژاپن (7 درصد)، آمریکا (7 درصد)، هند (7 درصد)، انگلستان (6 درصد) و سایر کشورها از مطالب این سایت استفاده می کنند. مخاطبان طیف وسیعی لز متخصصان تا دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی را در بر می گیرند.
روزنامه¬ ها، نشریات و خبرگزاری ها، با اعتماد به اعتبار علمی اخبار سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران، به درج اخبار این سرویس خبری اقدام می نمایند. همچنین پیام انجمن ژنتیک ایران، خبرنامه انجمن بیوتکنولوژی و چندین نشریه تخصصی و خبرنامه داخلی مراکز تحقیقاتی علوم زیستی نیز به درج اخبار این سرویس خبری مبادرت ورزیده اند.

ویژگی¬های سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران

  کسب عنوان وبلاگ برتر علمی آموزشی در نخستین جشنواره دانشجویان وبلاگ نویس
  درج اخبار و گزارش¬ها و همچنین معرفی سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران در خبرگزاری¬ها (به طور اخص ایسنا)، روزنامه ها، نشریات و خبرنامه¬ها
  ارسال بیش از 60 هزار سطر خبر بر روی پایگاه اینترنتی سرویس خبری
  بدون نیاز به فضای فیزیکی به عنوان دفتر کار، به صورت اینترنتی و با ارتباط الکترونیکی
  ترتیب متنوع از خبرنگاران در سطوح مختلف تحصیلاتی و از رشته های گوناگون
  توانمندی علمی و تحصیلاتی بالای خبرنگاران
  استقرار خبرنگاران در شهرها و کشورهای مختلف

 گروه زیست دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

 

نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 03:03 ب.ظ

رضا چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 03:07 ب.ظ

توضیحات
خیلی مفید و جامع بود

شادمهر چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:50 ق.ظ

مطالب بسیار خوب است

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:58 ب.ظ


کلیه شاعران عزیز می توانند آثار خود را به زبان های فارسی عربی انگلیسی ترکی
فرانسه و اردو به نشانی دبیر خانه ارسال نمایند
آدرس دبیرخانه : مشهد خیابان صاحب الزمان نبش مولوی شمالی مجتمع فرهنگی هنری صاحب الزمان
مهلت ارسال آثار ۵/۱۱/۸۵
زمان برگزاری ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه ۸۵

با سلام

همکار محترم وبلاگ نویس
به استحضار می‌رساند انجمن علمی-دانشجویی حشره شناسی پزشکی دانشگاه تهران مجوز فعالیت در یافت کرده است.
لطفا از لینک : http://insectology.blogfa.com/post-49.aspx دیدن فرمایید. همچنین خواهشمند است در صورت امکان در پستی جداگانه در وبسایتتان عین این مطلب لینک شده را بیاورید. تا دانشجویان علاقه‌مند از آغاز به‌کار این انجمن اطلاع حاصل نموده و بتوانند در این انجمن همکاری و فعالیت داشته باشند.
با تشکر----- انجمن علمی-دانشجویی حشره شناسی پزشکی دانشگاه تهران
-------------------------------------------------------------------

کسری شنبه 9 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:48 ب.ظ http://genetics.persianblog.com

سلام. از لطف شما در معرفی سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران سپاسگزاری می‌نمایم. امید است فعالیت شما دوستان عزیز در راه اطلاع رسانی و افزایش سطح علمی جامعه وبلاگ خوان، مثل گذشته موثر و مفید باشد.

[ بدون نام ] دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:13 ب.ظ

سلام
از اطلاعات مفیدتون تشکر میکنم متاسفانه من تو دانشگاهی درس میخونم که همه هدفی جز علم تو دانشگاه دنبال میکنن ولی با دیدن وبلاگ شما یه کم دلگرم شدم ممنون...

milad bastami شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:52 ق.ظ http://friends-of-genetics.viviti.com

salam
jedan ke weblog taro tamizi darid
man daneshjooye arshade genetic olom behzisti hastam
mamnun misham age linke weblog maro ham add konid.
man ham hamin karo mikonam

Alireza سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ق.ظ

باسمه تعالی
فراخوان مقاله

با سلام و احترام
به اطلاع می رساند مجله علمی تخصصی « تازه های بیوتکنولوژی سلولی- مولکولی » با شاپای 5458-2228 مجوز انتشار یافته است. برای مشاهده پایگاه نشریه به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
http://www.ncmbjpiau.ir
در معرفی این نشریه آمده است:
«با توجه به پیشرفت سریع علم در سال های اخیر، فن آوری های جدید نیازمند منابع به روز و کارآمد هستند که امکان دسترسی و آسان به منابع علمی را فراهم می سازد و بی شک یکی از مهمترین این منابع مجلات علمی دانشگاهی هستند. این مجلات در سطوح تخصصی علمی، امکان ارتباط میان صاحبنظران، دانشمندان و علاقه مندان را فراهم کرده و موجب ارتقای علمی رشته های مورد نظر می شود. هدف ما از انتشار مجله علمی تازه های بیوتکنولوژی سلولی- مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پرند که به صورت فصلنامه منتشر می شود، معرفی دستاوردهای جدید پژوهشی و ایجاد زمینه تبادل اندیشه و طرح مسائل علمی تازه در رشته بیوتکنولوژی سلولی- مولکولی است. این مجله پذیرای مقالات علمی پژوهشگران محترم در زمینه های بیولوژی، بیولوژی سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی و بیوتکنولوژی در حوزه های علوم پایه و علوم پزشکی می باشد.
از کلیه صاحب نظران محترم دعوت به عمل می آوریم که با این مجله همکاری بفرمایند و با پیشنهادات سازنده خود ما را در هرچه بهتر شدن کیفیت مجله یاری دهند. »
شما می توانید از طریق تلفن، نمابر یا پست الکترونیک زیر با مجله در تماس باشید.
تلفن دفتر مجله: 4733062-0229
نمابر: 4733062-0229
مسئول دفتر مجله: خانم کریمی
مدیر داخلی: خانم دکتر حیدری
پست الکترونیکncmbj@piau.ac.ir : .

فرهنگ گستر نخبگان دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 ق.ظ

سلام
وبلاگ خیلی جالبی دارین .خوشحال میشم به سایت من هم سر بزنید و به دوستان هم اطلاع رسانی کنید
با تشکر نخبگان
www.fgnokhbegan.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد