سالانه یک میلیون و 200 هزار تن عسل در دنیا تولید می‌شود

  سالانه در دنیا یک میلیون و 200 هزار تن عسل تولید می‌شود که 70 درصد آن چند گیاهی (عسل متنوع) و 30 درصد باقیمانده تک‌گیاهی است. به   گزارش خبرنگار ایانا، جیلز راتیا رییس بخش تکنولوژی و تجهیزات انجمن زنبورعسل جهان در گردهماییزنبور عسل کارشناسان زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: 50 درصد عسل جهان توسط شش کشور چین، آمریکا، آرژانتین، مکزیک، ترکیه و کشورهای اروپای شرقی تولید می‌شود. جیلز راتیا در بخش پایانی سخنانش مطالبی درخصوص استاندارد، تجارب و لوازم و تجهیزات موردنیاز برای فروش عسل بیان کرد. در این گردهمایی، مهندس طاهری معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در سخنانی با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی این استان، استفاده از تجارب جهانی در توسعه بخش زنبور عسل را مورد تأکید قرار داد. وی گفت: در استان خراسان رضوی 100 نفر زنبوردار با 56 هزار کندو فعالیت کرده و 576 تن عسل تولید می‌کنند.

نظرات 7 + ارسال نظر
مهدی جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:56 ق.ظ http://www.khajeh.blogfa.com

همکار دیرینه من در اینترنت
با سلامی گرم
همچون گذشته پذیرای همکاری از طریق لینک با وب عالی شماهستم
www.khajeh.blogfa.com

مهدی یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:31 ب.ظ http://www.khajeh.blogfa.com

همکار عزیز خیلی ممنون
بنده انجام وظیفه کرده بود

مجنون دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:10 ب.ظ http://majnoon1400.persianblog.com

هی مواظب باش از درست نیفتی

ارمغان یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:17 ب.ظ http://armaghan62.persianblog.com

مطلبتون در مورد تکامل جالبه.اگه بازم از این چیزای توپ بنویسین خواننده پروپاقرص وبلاگتون خواهم بود...یه سر هم سراغ ما بیاین!

ارمغان یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:27 ب.ظ

یه سوال بنظرم میرسه..تمام گونه های زنده خویشاوند یکدیگرند بعلت شباهت ژنهای اونها. میدونیم که ژنها و سلولها از تعدادی مولکول تشکیل شده ن. اینو هم میدونیم که این مولکولها با ترتیبی متفاوت در تمامی موجودات چه زنده چه بی جان وجود دارند.در سطحی عمیقتر همه چیز از اتمهایی با چینشی متفاوت تشکیل شده ن.اما بهر حال ذره اولیه یکسانه.در ضمن اولین موجود زنده یه قطعه ار ان ای بوده که بنحوی دارای جان شده..پس امکانش هست که..بدن من و یه کوه اتشفشان مثلا و یه قطعه شیشه در گذشته دور بهم ربطی داشتن؟؟ چیزی که در فرهنگ عرفانی به اون یگانگی حیات میگن.

مهدی خواجه دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:32 ب.ظ http://www.khajeh.blogfa.com

همکار دیرینه من خیلی ممنون از مطالب عالی شما
بنده هم انجام وظیفه کرده بود در خصوص تبادل لینک

محمود قاسم پور شنبه 25 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:03 ب.ظ http://shariatihsc.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید . من دانش آموز سال دوم رشته تجربی هستم . من یک تحقیق باید بنویسم که در آن دلیل وجود هسته در گلبول قرمز خون شتر را بنویسم . میتونید کمکم کنید . ؟ منتظرم. از وبلاگ مدرسه ما که خودم نوشتم هم دیدن کنید . خدا نگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد