بارداری مصنوعی باز هم حادثه آفرید

 

یک پسر با سه مادر

بالاخره یک بچه هم متولد شد که جای یک مادر 3 مادر داشته باشد. چارلی پسری است که چند هفته پیش در لندن به دنیا آمده است و 3 مادر دارد که هر سه با یکدیگر خواهرند. وقتی خواهر دوقلوی الکس یعنی شارلوت، موافقت کرد تا یک تخمک به خواهرش هدیه بدهد، درهمان زمان هم خواهر دیگر الکس، هلن، به او پیشنهاد کرد که او هم می‌تواند رحمش را در اختیار این نطفه قرار دهد تا این فرزند در بدن او رشد کند. حاصل این قضیه هم چیزی که البته بهتر است بگوییم بچه ای شد که نامش چارلی است. در واقع چارلی از تخمک شارلوت و اسپرم شوهر الکس به وجود آمده است. چارلی 16 هفته پیش به دنیاآمد و هم اکنون حدود 4 کیلوگرم وزن دارد.

الکس که در لندن زندگی می‌کند می‌گوید:‌<او یک فرشته است. کاش توانایی این را داشتم که به خاطر این لطفی که خواهرهایم به من کرده‌اند از آنها تشکر کنم اما فکر می کنم که تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که می‌توانم تا آخر عمر مدیون آنها باشم.>


آخر هدیه های دنیا
الکس 28 سالش بود که تصمیم گرفت با شوان، شوهرش، یک زندگی خانوادگی را شروع کند که فرزندان زیادی در خانه‌شان وول بخورند. اما وقتی که تشخیص داده شد که الکس سرطان گردن رحم ‌دارد، مجبور شد به شیمی درمانی بپردازد؛ چیزی که باعث می شد تا او قدرت باروری اش را از دست بدهد. الکس در باره این سرطان‌می‌گوید: <وقتی فهمیدم دیگر بچه دار نخواهم‌شد‌آرزومی‌کردم کاش بمیرم. چون واقعا بچه نداشتن تا پایان عمر، خیلی دردناک تر از این بود که سرطان داشته باشم. من و شوان تازه می خواستیم یک زندگی جدید را شروع کنیم و تشکیل یک خانواده درست و حسابی را بدهیم که وضع این طور شد.>
اما داستان تازه از این جا شروع می شود یعنی جایی که خواهرهای آلکس می بینند که او واقعا دچار افسردگی و دلتنگی شده است و تصمیم می‌گیرند که پایشان را به زندگی خواهرشان باز کنند. الکس در مقابل دوربین شبکه بی.بی.سی و در کنار دو خواهر دیگرش، در حالی که چارلی را در آغوشش گرفته است، می‌گوید:< آنها آمدند و پرسیدند که آیا کاری هست که ما بتوانیم برایت انجام دهیم؟ من اول کمی جا خوردم ولی کمی بعد با شوان شوهرم مشورت کردم و به آنها گفتم که ما می خواهیم بچه داشته باشیم.
همینطور‌هم‌دلم می‌خواهد این بچه تا جایی که ممکن است به من و شوان نزدیک باشد. باورتان نمی شود که شارلوت چه جوابی به من داد، او گفت اشکالی ندارد می‌توانی از نطفه من استفاده کنی. من یک حالت عجیب داشتم. آن لحظه شاید بهتر است بگویم خنده دارترین و اشک آورترین لحظه زندگی من بود.>
اما شارلوت واقعا برای الکس لاف نزده بود. او و خواهر 35 ساله شان یعنی هلن تصمیم گرفته بودند که یک بچه به الکس بدهند که این کار را هم کردند.آی وی اف تنها 25 درصد به آنها شانس این را می داد که هلن بچه دار شود. اما خوشبختانه او به خوبی توانست از پس این کار بر بیاید و بعد از اولین تلاش برای بارداری به روش آی وی اف بچه دار شد. او 9 ماه تمام هم بچه را در شکم خود نگاه داشت.
اگر چه این مدت برای مادر شدن یک مدت طبیعی است و حس مادر شدن را به هر زنی می دهد اما هلن می گوید:<من ابدا احساس ناخوش آیندی نداشتم وقتی که چارلی را به مادر واقعی اش‌باز می‌گرداندم. من شاید تنها دایه بچه بودم که او را مدتی پیش خود نگه می دارد.> او همچنین با اظهار اینکه به هیچ وجه از این کارش پشیمان‌نیست می‌گوید:< اگر الکسی یک بار دیگر هم بخواهد بچه دار شود من باز هم برایش این کار را انجام می دهم.>
شارلوت هم در این مورد اعلام می کند که از خوشحالی خواهرش بیش از اندازه خوشحال است و می گوید: <نمی‌دانم شاید این یکی دیگر از مزایای دوقلویی باشد که من تاکنون نمونه‌اش را ندیده بودم. شاید هم این صمیمانه ترین کاری بود که دو خواهر می‌توانستند در حق یکدیگر انجام دهند. اگر او باز هم از من تقاضای چنین کاری را بکند من حاضرم که برایش کاری انجام بدهم اخر من بچه های خودم را دارم.>
منبع: بی.بی.سی

نظرات 4 + ارسال نظر
سعید صدیق جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:03 ق.ظ http://www.genomemag.blogfa.com

سلام وبلاگ جالبی دارید .اما ظاهر طی این چند وقت خیلی تغییر کرده .در ضمن مطلب جالبی بود .من از نشریه ژنوم وابسته به دانشگاه ازاد مشهد مزاحم شدم

سلام
یه چند وقتی هست که سیستم بلاگ اسکای تغیر کرده این صفحه موقتی هست تا بتونیم درآینده شکلشو عوض کنیم
موفق باشی

رگا شنبه 19 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:12 ب.ظ

خیلی جالب بود دمتون گرم

reza سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:05 ب.ظ

خبر بسیار جالبی بود. خواستم از این طریق تشکر کنم و از شما خواهش کنم که این گونه اخبار کاربردی و در عین حال جالب و تکان دهنده برای عامه را بیشتر در وبلاگ خود بیاورید. باز هم متشکرم.
رضا از مشهد.

رضا پورسیفی دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:15 ق.ظ

وبلاگتون عالیه
فقط چرا نوشتید حادثه آفرید!!!!!!؟
کدوم حادثه؟
اگه تیتر تون ژورنالیستی نباشه و عوضش علمی باشه کارتون بسیار ارزشمندتر هم می شه
با تشکر از توجه تون!!!
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد