مطالبی در خصوص مصرف چای


::: چای کوهی ویروس ایدز را از بین می برد


تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که چای کوهی (هوفاریقون) می تواند ویروسها را از بین ببرد و حتی روی ویروس بیماری
AIDS نیز اثر دارد.
خاصیت چای کوهی ویروس ایدز را از بین می بردویروس کشی و تقویت کنندگی چای کوهی باعث شده که بیماران مبتلا به ایدز از این گیاه برای تقویت سیستم دفاعی بدن استفاده کنند.

چای کوهی با نام علمی (
Hypericum perfratum) گیاهی است که معمولا به صورت خودرو در میان مزارع گندم و ذرت یافت می شود و به مقدار زیاد در آمریکا و اروپا پرورش می یابد و در ایران در دامنه کوههای البرز، چالوس، مازندران و نقاط غرب ایران به حد زیادی می روید.
گلهای این گیاه به رنگ سفید یا زرد است که در بالای ساقه به صورت مجتمع به چشم می خورد که این گلها کمی معطر و دارای بوی مخصوصی است.
چای کوهی از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و خواص درمانی بسیاری دارد این گیاه ضد کرم معده و روده است و گرفتگی صدا را باز می کند.
این گیاه برای درمان مرض کزاز بکار می رود و اگر برگ آن را به صورت پودر روی زخمهای عمیق بپاشید این نوع زخمها را خوب می کند.
چای کوهی درمان کننده بیماری مننژیت است؛ درد پشت و گردن و خشکی گردن را درمان می کند و ضدافسردگی است.
این گیاه اشتها را باز می کند بنابراین می توان آنرا به بچه ها و افراد مسن که اشتها ندارند داد. کسانی که از داروهای آسم و ضدسرماخوردگی و حساسیت استفاده می کنند نمی توانند چای کوهی مصرف کنند

::: عصاره چای سبز به عنوان آنتی‌اکسیدان طبیعی در فراورده‌های آرایشی قابل استفاده است

یافته‌های محققان ایرانی نشان داد: عصاره چای سبز می‌تواند به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی در محصولات آرایشی جایگزین آنتی‌اکسیدانهای تجاری متداول که عوارضی در پی دارند، استفاده شود.

یافته‌های تحقیق دکتر کتایون مرتضی سمنانی، دکتر مجید سعیدی، دانشیاران دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دکتر زهرا نوزادی، داروساز در مقایسه فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره چای سبز با آنتی اکسیدان‌های تجاری در کرم هیدروکینون 2 درصد نشان می‌دهد: عصاره چای سبز در مقایسه با سدیم متا بی‌سولفیت و BHT اثر آنتی اکسیدانی بیشتری داشته و با توجه به ویژگیهای این عصاره در محافظت پوست در مقابل اشعه ماورای بنفش و کاربرد این گیاه به صورت موضعی که از گذشته برای برطرف کردن تورم به کار می‌رفته است می‌توان به این گیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی در فرآورده‌های آرایشی بیش از پیش توجه کرد.

با توجه به عوارض مختلف گزارش شده از آنتی اکسیدان‌های تجاری، در سالهای اخیر، ‌تحقیقات بر روی دستیابی به آنتی اکسیدان‌های سالم‌تر و موثرتر از منابع طبیعی متمرکز شده است.

هیدوکینون، یک ماده روشن کننده است که به سختی پایدار شده و براثر اکسیداسیون در معرض هوا به سرعت قهوه‌یی رنگ می‌شود.

محققان در این پژوهش، فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره فنانولی برگهای خشک شده چای سبز را در مقایسه با آنتی اکسیدان‌های تجاری در غلظت‌های 1/0، 5/0، 1 و 2 درصد در کرم هیدروکنیون دو درصد را بررسی کردند.

همچنین فرآورده‌های حاوی آنتی اکسیدانها و این را عصاره به مدت سه ماه در دمای 25 درجه سانتیگراد و 45 درجه سانتیگراد و به دور از نور نگهداری شدند.

پایداری فیزیکی و درصد هیدروکنیون باقیمانده پس از دو هفته، 1،2 و 3 ماه بررسی شد. نتایج این مطالعه حاکی از تسریع تخریب هیدروکینون با افزایش دما بود.

در ماه سوم، در هر دو دمای 25 و 45 درجه سانتیگراد، ‌عصاره در تمامی غلظت‌ها فعالیت بیشتری را در مقایسه با آنتی اکسیدان‌های تجاری نشان داد.

همچنین در ماه سوم، فرآورده‌های حاوی عصاره پایداری فیزیکی مناسبی را با مقدار هیدروکینون باقیمانده 70،75،77 و 81 درصد (به ترتیب افزایش غلظت) در دمای 25 درجه و 50، 54، 58 و 62 درصد در دمای 45 سانتیگراد نشان داد.

::: عصاره چای سبز می‌تواند سرطان زا باشد

پژوهش‌های محققان دانشگاه می‌سی سی پی نشان داد که مکمل‌های غذایی ساخته شده از عصاره چای سبز باعث رشد و نمو توده‌های سرطانی خاصی در بدن می شود.

این مطالعه که در شماره اخیر نشریه journal of natural productبه چاپ رسیده است تاثیر ماده موثر موجود در عصاره چای سبز بر عامل تنظیم‌کننده کلیدی رشد سلول‌های سرطانی در حضور اکسیژن کم یا فاکتور شماره یک القاء شده با کاهش اکسیژن را بررسی کردند.

دانشمندان دریافتند که عصاره چای سبز در مقادیر زیاد نه تنها از بروز سرطان پیشگیری نمی‌کند و سلول‌های سرطانی را نمی‌کشد بلکه به رشد و بقاء سرطان کمک می‌کند.

نوشیدن چای سبز بسیار مفید است . هزاران سال است که مردم چای سبز می نوشند ولی این عقیده که برای پیشگیری و مهار سرطان روزانه عصاره چای سبز که معادل ‪۱۰۰ها فنجان چای است بنوشیم باید تصحیح شود.

 

::: چاى سبز در درمان سرطان پروستات موثر است

بنا به گزارش چاپ شده در مجله پژوهش هاى سرطان ، مواد شیمیایى موسوم به پلى فنولها که در ساختمان چاى سبز وجود دارد از سرعت پیشروى سرطان پروستات ،جلوگیرى مى کنند.
به نوشته شماره جدید نشریه درد،تحقیقات پژوهشگران نشان مى دهد که دادن پلى فنولهاى چاى سبز به موش ها از گسترش و پیشرفت سرطان پروستات در آنها جلوگیرى مى کند.
در این مطالعه پژوهشگران ،مواد شیمیایى چاى را به منظور استفاده دراین پژوهش تصفیه کرده و مورد استفاده قرار دادند.
آنها دریافتند که پلى فنون ها از یک خط سیر شیمیایى که وظیفه و نقش اساسى در توسعه سرطان پروستات دارد ،جلوگیرى مى کنند.
به گفته پژوهشگران ،سرطان پروستات در مردان بالاى۵۰ سال بروز مى کند
ولى مراحل شیمیایى که باعث ایجاد سرطان پروستات مى شود چندین سال قبل از آن شروع مى شوند.
اگر ما به هر طریق بتوانیم این روند پیشرفت سرطان پروستات را از۲۰ سال تا حتى۲۵ سال تغییر بدهیم ،آن وقت مى توان گفت به یک دستاورد قابل توجه دست یافته ایم .
پژوهشگران همچنین تاکید مىکنند که نوشیدن حتى۱۲ فنجان چاى سبز در هر روز مسمومیتى در بدن انسان ایجاد نمى کند.

  ::: از خواص ضد سرطانی چای چه می‌دانید؟

چای در کنار فایده‌های فراوانش خاصیت ضد سرطانی نیز دارد. مطالعات دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد مصرف طولانی مدت چای سبز تا 77 درصد سرطان تخمدان در زنان را کاهش می‌دهد.

در این تحقیق با مطالعه بر روی 900 زن ثابت شد آنان که چای سبز مصرف می‌کنند میزان ابتلا به سرطان تخمدان در آنها به مراتب پایین‌تر از دیگران است. دانشمندان گفتند خاصیت ضد سرطانی در چای خشک سیاه نیز وجود دارد اما این خاصیت کمتر از چای سبزست.

دانشمندان آمریکایی نیز اعلام کردند: علت پیشگیری از سرطان در چای وجود ماده‌ای به نام کاتیسین است که در پیشگیری از سرطان مثانه نیز مؤثرست.

 

::: نوشیدن منظم چای سبز استقامت بدن را در تمرینات ورزشی افزایش می‌دهد

 

براساس تازه‌ترین بررسی‌ها مصرف میزان مشخصی از عصاره چای سبز به طور منظم میزان استقامت افراد را برای ورزش کردن از 8 تا 24 درصد افزایش می‌دهد.
براساس گزارش مجله آمریکایی فیزیولوژی - کنترل، این یافته‌ها تاییدی بر فرضیه‌ای است مبنی بر این که تحرک برای استفاده از اسیدهای چرب یک راهکار قابل توجه برای افزایش ظرفیت استقامت و توانایی تحمل افرادست.
محققان می‌گویند: براساس محاسبات، یک ورزشکار به وزن 75 کیلوگرم باید برای دستیابی به ظرفیتی که مدنظر ما است و براساس آزمایشات به دست آمده در روز 4 فنجان عصاره چای سبز بنوشد.
این بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف بالای این نوشیدنی و یا مواد تشکیل دهنده فعال آن برای دستیابی به این هدف کافی نیست بلکه مصرف منظم و در یک دوره‌ طولانی تاثیرگذارست. 
 

به نقل از http://www.sabziran.ir
 گروه زیست دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

نظرات 6 + ارسال نظر
ایمان چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 01:06 ب.ظ

اگر از دیگر خواص چای کوهی مطلبی دارین بنویسید
ممنون میشم.

س جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:35 ق.ظ

Script language="VBScript"Window.Open "http://www.yoursite.com":Window.close/Script

[ بدون نام ] شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:16 ب.ظ

اینجانب KHMD83:تهیه کننده وبلاگ
دانش آموزی WWW.REDCELL.BLOGSKY.COM
هستم هدف آشنا ساختن دانش آموزان با آزمایشگاه هماتولوژی است وبلاگ علمی شما را دیدم ولذت بردم
امیدوارم بتوانیم در رابطه با مباحث علمی همکاری داشته باشیم.
نمونه همکاری اگر دوست داشتید لیک کننید.

عسل قندی یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:26 ب.ظ

ba salam .mataleb mesle hamishe mofid va sazande omidvaram hamishe movafagh bashid

مریم یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:02 ب.ظ

kasbe por mokhatab tarin web log ra ke neshane talashe shomast tabrik migooyam

سارا محمودی یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:20 ب.ظ

مطالب بسیار عالی و مفید میباشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد