خوش شانس ترین افراد 'تابستان ها متولد می شوند'


نتیجه یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که کسانی که در فصل تابستان متولد می شوند نسبت به کسانی که در ماه های سردتر متولد می شوند به زندگی خوش بین تر هستند.

بیش از 40 هزار نفر در این نظرسنجی اینترنتی شرکت کردند.

بنابه این نظرسنجی احتمال آنکه کسانی که در ماه مه (فصل بهار) متولد شده اند خود را خوش شانس بدانند بیشتر از سایرین است. درمقابل احتمال آنکه کسانی که در ماه اکتبر (فصل پائیز) متولد می شوند به زندگی بدبین باشند بیش از دیگران است.

کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند با ذکر تاریخ تولد خود، این مساله را چقدر خود را خوش شانس یا بدشانس می دانند نیز مشخص کردند.

نتایج نشان داد که شکافی فصلی میان کسانی که از ماه مارس تا اوت (فصول بهار و تابستان) به دنیا آمده اند و کسانی که در فاصله ماه های سپتامبر تا فوریه (پاییز و زمستان) متولد شده اند وجود دارد.

پروفسور ریچارد وایزمن، استاد روانشناسی در دانشگاه هرتفوردشایر که این تحقیقات را انجام داده است، گفت که نتایج نشان می دهد که 50 درصد کسانی که در ماه مه متولد می شوند خود را خوش شانس می دانند درحالی که این رقم برای کسانی که در ماه اکتبر متولد می شوند 43 درصد است.

وی توضیح داد کسانی که در ماه مه متولد می شوند در شش ماه نخست زندگی روزهای گرم و آفتابی را تجربه می کنند درحالی که کسانی که در ماه اکتبر متولد می شوند در شش ماه نخست زندگی پائیز و زمستان را تجربه خواهند کرد
جایانتی چوتائی، از دانشگاه اومئای سوئد که قبلا در تحقیقات مستقل خود به نتایج مشابهی دست یافته است می گوید: "عوامل زیست محیطی در حول و حوش زمان تولد، مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و درجه حرارت، می تواند بر سیستم های بیولوژیکی بدن اثر بگذارد به طوری که تاثیر آن تا بزرگسالی باقی می ماند."

         
         

      
one biologist


نظرات 1 + ارسال نظر
نانا شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:04 ب.ظ

خیلی بد است پس بگو من بد شانسم من متولد اسفند ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد